Forum

Nu er det vist snart på tide at hive udviklerne ud af vinterhiet og få styr på jeres shit.

Vi må betragte Formel 1 Manager som det nye site. Personligt hader jeg nærmest alt ved selve designet/layoutet, men det må man dog formodes at kunne vænne sig til i længden.

Men altså - følgende er jo deciderede elendigheder:

• Man kan ikke se mine venners hold i Formel 1 Manager

• Er man med i en miniliga i Formel 1 Manager, er der ingen intern forum-/chatfunktion

• Cup-turneringen findes ikke i hverken Formel 1 Manager eller Klassiker Manager

• Fortryd handler er blevet uoverskueligt, endda i et spil hvor der ikke engang er transfergebyrer men blot kontrakter - hvordan skal det ikke ende

• I smider først nye spil op i sidste øjeblik (hvilket mest går ud over jer selv) - Golf Manager er først netop blevet tilgængeligt med under en uge til kampstart

• Den lorteboks omkring ansvarligt spil fylder fortsat den nederste tredjedel af siden, når man skal lave udskiftninger (gælder også de gamle spil)

• Desuden er der en stak ting, som er ulogiske og/eller fører en hen på andre sider og faner, end man forventer - men det er allerede beskrevet i andre forumtråde, så der er næppe den store grund til at skære det ud i pap én gang til

Det kan da ikke være rigtigt, at i med egne ord har brugt halvandet år (OMG) på at bikse det her skrammel sammen! Jeres produkt bliver ringere og ringere - og læg dertil at det også bliver dyrere og dyrere samt præmierne mindre og mindre.

Jeg har svært ved at gennemskue, om det er sløseri - eller simpelthen et led i en eller anden spareplan. Ringe er det i hvert fald, det kan der på ingen måde herske to meninger omkring.

Jeg har været med herinde i en menneskealder efterhånden, men hvis ikke tingene spiller 100%, når Giroen starter i de to velkendte versioner --> så er jeg satme ude herfra for good til den tid. Hvilket helt overordnet er tordnende trist, for man kender pointsystemerne til de forskellige spil mv., og orker man at sætte sig ind i nye spil/regler på andre sites? Ikke rigtigt, vel? - men det ligner, at det bliver en nødvendighed.

P.S.: Efter at have trykket på den herlige gule knap VIS INDLÆG kan jeg så konstatere, at det heller ikke er alle tegn på et fucking helt almindeligt dansk keyboard, som forum kan kapere. Gud fader.

P.P.S.: Den melder gudhjælpemig også bad request, når man prøver at oprette et indlæg. Det er godt nok det mest amatøragtige, jeg længe har set.

Hej Swush har i set dette skriv og har i haft tid til at rette nogen af alle de fejl der!!!

Man kan ikke se mine venners hold i Formel 1 Manager og det samme gælder så også i Golf nu

Er man med i en miniliga i Formel 1 Manager, er der ingen intern forum-/chatfunktion gælder også Golf

Cup-turneringen findes ikke i hverken Formel 1 Manager eller Klassiker Manager
og Golf

Fortryd handler er blevet uoverskueligt, endda i et spil hvor der ikke engang er transfergebyrer men blot kontrakter - hvordan skal det ikke ende

Den lorteboks omkring ansvarligt spil fylder fortsat den nederste tredjedel af siden, når man skal lave udskiftninger (gælder også de gamle spil)

Desuden er der en stak ting, som er ulogiske og/eller fører en hen på andre sider og faner, end man forventer - men det er allerede beskrevet i andre forumtråde, så der er næppe den store grund til at skære det ud i pap én gang til

Og at skulle lave hold på en telefon er jo helt håbløst

Bennedbæk235.930Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
Kom så Danmark

Helt enig med Bennedbæk i ovenstående,

Men tillad mig at supplere med et par helt åbenlyse brugergrænseflade-kiks:

1) Når man på den nye platform (F1 og Golf) er inde for at skifte spillere/kørere, så kan man ikke længere se sit holdnavn og placering - det er helt utroligt skidt for os der har flere hold med i hvert spil. Overblikket ryger fuldstændig på den nye platform.

2) Det værste er dog nok (som nævnt i en anden tråd) at man når man handler spillere ikke længere selv kan sortere efter f.eks total vækst, runde-vækst, index, pop, trend etc. Det er et KÆMPE tilbageskridt fra jeres legacy-platform, og gør spillerhandlen mere besværlig og uoverskuelig.

3) Den nye holdoversigt er også fuldstændig uoverskuelig, og usorterbar.
Den virker sikkert flot og enkel hvis man har et hold med, men hvis man har flere kikser det fuldstændig.

Er I ikke søde at vende tilbage med en plan for hvilke ting I har tænkt jer at rette og hvornår - for det virker helt uoverskueligt at skulle igang med cykelsæsonen også - hvis man står med 50 aktive hold på tværs af sportsgrene, så virker det helt uoverskueligt på den nye platform at skulle udskifte alle på kort tid når I har gjort vores værktøjer så dårlige som de er nu.

Thomas Adamsen150.910Top 10%PræmievinderTop 1%GuldbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderSølvbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Er vi ikke snart ved at være der hvor hvor vi i disse Trump-tider bliver nødt til at boycutte lortet og så må vi se om de vågner op............

@ #3

Nej, det er slet ikke der vi er.

Vi elsker de har spil, men brugervenligheden er for nedadgående og vigtige funktioner forsvinder.

Så vi skal have Swush på banen, så de kan fixe de mest graverende issues.

Thomas Adamsen150.910Top 10%PræmievinderTop 1%GuldbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderSølvbægerPræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%

altså bliver det ikke snart bedre så dropper jeg Købespillet i Giroen

Der magter jeg ikke at skulle styre 4 hold på telefonen i hverdagene

Jeg prøver at lave nye opslag i cykling med et udskilningsløb, men noget teknisk går galt, og jeg kan ikke lægge nye oplæg op. Kan I forklare det Support.swush???

Maastricht-on-tour3.240Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Kom så Jonas i 3. uge !!!

Endelig en positiv effekt af den nye platform 😉

Nej, spøg til side:

Kære Supporter eller hvem der fra Swush nu end læser dette forum, vær sød at vise de 3 første indlæg i denne tråd til jeres ledelse.

Det er forretningskritisk for jer at få taget stilling til de fejl og mangler der er ved jeres nye platform, og hurtigst muligt vende tilbage med feedback herom til jeres brugere.

Flere og flere overvejer at droppe holdet.dk fordi det er blevet for bøvlet at bruge. For mit eget vedkommende har jeg tilmeldt væsentlig færre hold (2-cifret) end jeg plejer til Golf og Formel 1, simpelthen fordi det er for uoverskueligt at holde styr på for mange hold ad gangen på den nye platform.

I behøver ikke have alle svarene nu, men vend dog tilbage med en liste over hvilke ting I har tænkt jer at gøre noget ved.

Hej alle sammen

Beklager det sene svar. Jeg har forsøgt at samle op på de mange gode input og spørgsmål, og vil herunder forsøge at besvare dem samlet.

Overordnet set har vi nu fået maskineriet på plads i forhold til at kunne lave managerspil, som lever op til de nye krav fra myndighederne. Lige nu og her er vi i gang med selve udviklingen og opsætningen af de forskellige spil – cykling, fodbold osv.

Spillene bliver bygget på den nye platform, samtidig med at vi fortsat drifter den gamle. Det betyder, at kommende spil vil blive lanceret på den nye platform. Vi knokler på og retter løbende fejl og bugs, men der vil stadig være ting, der skal finpudses. Vi sætter stor pris på jeres input og den tid, I bruger på at rapportere fejl og dele jeres oplevelser her i forummet – også selvom vi ikke altid når at svare med det samme.

Herunder kommer lidt svar på de konkrete spørgsmål og kommentarer:

Se venners hold
Hvis du går ind på et hold og trykker på brugerens navn (lige under holdnavnet), kommer du ind på brugerens profil, hvor du kan se alle vedkommendes hold. Du kan også trykke på “Følg”, så du fremover hurtigt kan finde brugerens aktuelle hold via din egen profilside.

Chat i miniliga
Vi arbejder på en beta-version af en “væg”, som i første omgang bliver tilgængelig på profilsider. Med tiden vil den også blive rullet ud til miniligaer.

Cup-turnering
Udviklingen af cup-turnering er endnu ikke påbegyndt.

Fortryd handler
Funktionen findes ikke længere. Du skifter bare spillere ind og ud, og platformen regner automatisk ud, om der bruges en kontrakt eller ej.

Sen spil-lancering
Ja, vi erkender, at sen lancering kan give udfordringer. Vi gør alt, hvad vi kan, for at få spillene op at køre hurtigst muligt. Selve systemet, som håndterer brugeroprettelse, hold, udskiftninger osv., fungerer, men der er sportsgrensspecifikke ændringer, vi skal have på plads. Der vil – i hvert fald her i første halvdel af 2025 – være kortere tilmeldingsperioder, men spillene skal nok komme online.

Sort boks i bunden (footeren)
Vi er klar over problemet og har allerede gjort boksen mindre. Forhåbentlig har det hjulpet.

Manglende holdnavn ved ind/udskiftning
Det er noteret og sendt videre til udvikling. Det vil med stor sandsynlighed blive tilføjet, men jeg kan desværre ikke sige præcist hvornår.

Manglende statistik i handelssiden (runde-vækst, indeks, trend osv.)
Det er tidligere blevet rapporteret og er stadig på listen, men er endnu ikke blevet behandlet.

Uoverskuelig/usorterbar holdside
Det er blevet oprettet som et forslag og er med i overvejelserne fremadrettet.

Problemer med at oprette ny tråd i forummet
Jeg har netop testet det og det ser ud til at virke. Hvis I stadig oplever problemer, må I meget gerne skrive en mail til support@swush.com og oplyse, hvilken browser I bruger, og om det er via mobil eller computer – så kigger vi nærmere på det.

Mvh Jens - Holdet.dk

Tak for svar Jens, det er godt at høre at der er nogen i den anden ende, og at I kigger på de foreslåede rettelser/ændringer/fixes-.

Lige en MEGET vigtig kommentar dit første punkt Se Venners Hold ovenfor:

Vi er helt med på at man sagtens kan komme ind på ét specifikt hold hos en ven.
Men det er slet ikke det kritikken går på. Vi taler om at man ikke kan se venners hold i FLERTAL. Problemet er at man ikke kan se SAMTLIGE ens venners hold på en gang. Tidligere kunne man ved at gå ind på sine venners profilside se præcis hvormange hold ens venner havde tilmeldt til alle spil, samt disse holds placering. Det kan man ikke længere, og det er en katastrofe, for holdet.dk's spil har i høj grad også en social dimension, som man tager livet af ved at slukke for at man kan følge med i sine venners (og konkurrenters) forskellige hold. Det er en meget meget vigtig rettelse/fejl

Hej Thomas,
Tak for svar. Det var tidligere slet ikke muligt at finde og se andres hold, så jeg troede at det handlede om det. Men godt du lige afklarer.
Det her med en Venners highscore, hvor man kan se samtlige ens venners hold i én highscore vil være noget af det første, som vi kaster os over når vi har fået Giro-spillene online. Så det er på vej, men bliver først udviklet efter at Giro-spillene er i luften.
Mvh Jens, Holdet.dk

Hej igen Jens,

Jeg tror du misforstår - det er ikke en ny funktion der efterspørges - det er en nuværende funktion, som virker fint på alle gamle spil.

Der efterspørges ikke en særskilt high-score med alle ens venners hold i.

Lad mig forklare:

Prøv at gå ind på hall of fame og så klik på en tilfældig spiller på listen, - f.eks Bennedbæk. Du kommer nu ind på Bennedbæks profilside, og ude i højre side kan du se alle de spil han deltager i, samt hans holds (i flertal) placering i disse spil. (DOG IKKE hans Golf Manager og Motor Manager hold - for det virker ikke på den nye platform).

Det er sådan set bare det vi allesammen gerne vil have fixet ASAP.

Tilmeldte hold, og deres placering i ALLE spil bør fremgå af hver enkelt spillers profilside - sådan som det altid har været før.

Fint, at der allerede er “live-opdateret” med placeringspoints for 1. runde i Masters - der mangler dog at blive opdateret mht. kaptajnbonus.

Mere generelt om problemer ved den nye platform.. det virker til, at der bliver brugt megen tid på at få de enkelte spil op at køre. Forhåbentlig har man taget højde for, at mange ting i nye spil er gentagelser af gamle spil.

Med andre ord så bør meget omkring opsætning af nye spil være konfigurationsstyret. Så er det klart at med en ny platform, så skal man lige have sat det første F1 op, det første cykelspil osv.. men derfra burde opsætning af et spil være meget meget simpelt. Selv prissætning kan man automatisere, hvis man laver nogle statistikbaserede algoritmer.

Hej igen,

1. 11 (Thomas): Tak igen for forklaring. Det er noget, som er på vej.

Det er en lidt kringlet vej til det pt. Men du kan få en forsmag ved - i et af de nye spil (Golf eller Motor Manager) at gå ind på highscoren > klik på et hold > klik på brugeren navn (under holdnavnet) > I flyout klikker du Følg.

Derefter klikker du ind på din egen profil (oppe i højre hjørne) > Under menupunktet Manager > Følger > Klik på den bruger, som du gerne vil se hold fra > Klik på menupunktet HOLD.

Der vil alle brugerens hold stå samt placeringen i de enkelte spil.

Det er klart at man også skal kunne tilgå det nemmere, og det vil også komme, men det kan måske give en forsmag for, hvordan du kan se dine venner/Følgeres hold.

1. 12 (paddy): Jeg tjekker lige op på kaptajnbonus i Golf Manager - og ja, det vil blive nemmere at sætte spillene op fremadrettet, når vi har fået sat det første op til hver sportsgren.

Mvh Jens, Holdet.dk

@ #13

Haha, ja det er godt nok en noget bøvlet vej - jeg talte 10 kliks inden jeg nåede frem til oversigten!!

Og det kræver at man først scroller gennem hele highscoren indtil man finder den spiller man vil se hold fra. Det kan måske lige gå med golf som har færre deltagere end der plejer fordi spillet kom så sent, men i Tour de France kan man jo godt glemme at scrolle gennem 10.000 hold for at finde den man leder efter...

Men godt at høre at en enklere løsning er på vej. Den bedste løsning vil være at det bliver som det var før (og som det stadig er med spillene i legacy-platformen). Altså at holdoversigten blot ligger på hver enkelt spillers profil-side.

Det er lige før jeg fortryder at jeg har inviteret en masser venner til at deltage i F1 spillet, når jeg efter hvert løb skal bede dem om at sende mig deres point, så vi kan lave en stilling……. (ja, vi spiller gratis, men derfor burde funktionen virke alligevel). Og den der fidus med at følge ens venner…..ha, der står jo bare at vennerne ikke har et aktivt hold med i F1……….. 18 måneder om at lave spdan noget skidt……. man skulle tro det var kommunalt!!!