Hei Vi er store tilhengere av Feltet.dk sin managerspill. Vil det komme årspill på worldtouren og tour, Giro og Vuelta spill i sykkel i 2025 gjennom Holdet.dk ?
Mvh fra Norge
Øyvind Stein Rolf og Erik
Du skal være logget ind for at besvare et forumindlæg.
Herinde kører de med 2 forskellige udgaver af Giro - TDF og Vuelta men hver for sig - ikke års spil
Er spil med udskiftninger og et spil uden udskiftninger
Hvad der sker med feltet og manager spil efter de er købt af EB ved jeg ikke rigtig håber bare ikke det fucker noget op herinde på holdet.dk
Kom så Danmark
Jeg håber virkelig at de overtager feltet’s managerspil, nyder at nørde og finde nye talenter til billige penge. Spiller altid med på de forskellige managerspil, så håber bestemt ikke at der bliver ændret ret meget.
Hej
Jeg ville på baggrund af netop dette, kalde alle til øråd, men mine norske kompis kom mig i forkøbet.
Det er en skandale, hvis ikke feltets cykelspil fortsætter! Og i sær deres hel/ halvårsspil!
EB... SÆT I GANG!
#ForChris
Enig. Lad os holde fast i de glimrende spil fra det hedengangne - rigtige - feltet.dk
I en eller anden form anyway.
Er der rygter om flere spil “managerspil” på Holdet ? Feltet bliver vist overtaget den 31/1 af Ekstrabladet, og skulle de evt lave et helårs spil så plejer det at starte omkring den 1/3. Please lad det blive som det plejede på Feltet 🙏
Ja, Feltet.dk's årsspil og halvårsspil er GENIALE, netop fordi man skal have et vist overblik og ikke bare kan læne sig op ad alle optakterne til de store løb. Det ville virkelig være SÅ TRIST, hvis ikke Holdet.dk fører de spil videre!
Så kære Holdet.dk/Ekstrabladet - please lav et årsspil a la Feltet.dk's, hvor man kan vælge mellem ryttere fra alle WorldTeams og ProTeams!!!
Husk, at et sådant spil også genererer en masse aktivitet på jeres site ...
Der kommer ikke sæson spil dette er fra swush jeg har set et sted
vi kommer desværre ikke til at tilbyde samme udbud af cykelspil eller spiltyper, som man er vant til hos dem. Feltet.dk er jo dedikeret til cykling, mens vi breder vores ressourcer ud over mange sportsgrene
Måske feltet så kommer ind i en moderne tidsalder og får opgraderet deres hjemmeside og deres managerspil. Som det er nu og har været i mange år, så ligner det noget der er lavet før krigen!
Say My Name
administrerende chefredaktør Anders Borup Sørensen og fortsætter:
- Vi vil både udvikle de eksisterende spil, men vi har også planer om at lancere nye. Det kunne eksempelvis være et aktiespil til vores nye pengeunivers, EB Penge, der på rekordtid er blevet landets største finansmedie målt på sidevisninger Senere i dag begynder forårets udgave af managerspillet Premier Manager.
Når jeg skal være helt ærlig er der jo intet nyt sket i div spil . Fx er 2 min i håndboldspillene stadig på minus 40.000 For mig ser det mere ud til at være en pengemaskine
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."
Suk ... Hvor er det trist.
Tænkte nok, at det ville blive en katastrofe, at EB og Holdet.dk skulle overtage Feltet.dk's managerspil. Så forsvandt markedets eneste ordentlige cykelmanagerspil.
Personligt er jeg pænt ligeglad med det visuelle - at et rytternavn står under en cykel, der kører på en vej (og evt. med forkert ansigtsfarve på rytteren!), gør ikke det store for mig :-)
Hej Troels.
Jeg sluttede selv på en femteplads i Feltets sæsonspil i 2024 - et Vingegaard styrt fra sejren. Så jeg kan sagtens forstå din ærgrelse.
Jeg vil dog gerne udfordre, om et statisk spil uden interaktion eller mulighed for taktiske justeringer undervejs kan kaldes det eneste ordentlige cykelspil? Det blev ofte afgjort af, hvem der kunne undgå slemme styrt og uheld.
'Managerekspert' på Ekstra Bladet.
Hey
Beklager hvis dette ikke er den korrekte tråd at bringe dette i.
Indtil i går stod der Klassiker Manager som et af de kommende spil. Er det taget af plakaten igen, eller hvordan forholder det sig med det?
Tak
Hej Frederik, selvfølgelig skal de sædvanlige managerspil fortsætte på Holdet, men det er altså ret sjovt og udfordrende at finde nye talenter og comeback ryttere under et begrænset budget. Og der er masser af mulighed for taktik i valg. Okay, du kunne have vundet hvis ikke Jonas var styrtet, men det er er endnu sjovere at det optimale hold ligger 15 - 20.000 point højere end vinderen, så hvis bare...
Jeg melder mig også i koret for at der skal komme noget, der giver fokus på flere ryttere og flere løb over en hel sæson. Og så all in ved de store løb, som vi plejer.
Mvh Gregers
@Sandvig Hvilket spil er det du tænker på?
@bennedbæk - Under kommende spil stod der ‘Klassiker Manager’. Er blevet fjernet nu. Kan forestille mig et spil der gik hen over forårssæsonen.
@Ingemann Netop årsspillet synes jeg, er langt mindre tilfældigt end nogen andre cykelmanagerspil, fordi det kører over en hel sæson. Det betyder, at når en rytter styrter i et løb, så stiller han normalt op i andre løb i sæsonen, som han ikke ellers ikke ville have kørt. Dermed er et styrt normalt aldrig den samme katastrofe som i andre spil.
Derudover spillede jeg primært managerspillet med kaptajnvalg, som jo så var mindre statisk - til gengæld var der den ulempe, at der kunne være løb, hvor man var uheldig ikke at have nogen rytter med, som så kostede big time. Men marginaler spiller ind i alle managerspil, men ifølge min egen erfaring mindst af alle i Feltets årsspil.
Og jeg så det som en kæmpe styrke ved spillet, at man ikke kunne skifte ud på sit hold i løbet af sæsonen, så man INDEN sæsonen skulle spotte talenterne og the comeback kids, som @Gregers pointerer. Dermed kunne alle andre managers ikke bare kopiere de ryttere, når de begyndte at performe ... eller andre managers kunne ikke bare skifte de ryttere ind, som Emil Axelgaard så senere på året fremhævede i sine optakter.
Det var markedets eneste spil, hvor Axelgaard ikke kunne tage dig i hånden :-)
@ Troels:
Klasseindlæg. For helt enig - surprise jeg så ser det som et godt indlæg derfor dog :-)
God weekend.
Jeg synes, at spørgsmålet om udskiftninger er en balancegang.
Uden udskiftninger er man meget sårbar overfor styrt og uheld. Samtidig fjerner man næsten strategi. Omvendt kan man med fri udskiftning risikere at få for lidt ud af sine luringer, som du siger. Kunsten er efter min mening at finde spottet imellem de to.
'Det var markedets eneste spil, hvor Axelgaard ikke kunne tage dig i hånden'
Er den kommentar møntet specifikt på mig? Jeg blev som bekendt #5 i spillet i 2024 og var et Vingegaards styrt fra at vinde. Frisk at påstå, at Axelgaard bare tager mig i hånden :)
@ FI:
Den udmelding studsede jeg også omk. Men må forstå, at du så kan lære det på den hårde måde :-)
Mere seriøst.
Tænker nu ikke du skal tage det personligt. Nok blot en dårlig formulering.
Personligt kan jeg jo nu reelt bedst lide spillet uden kaptajner. Gir mig større muligheder for at finde 2 - 3 eller 4 ryttere som der køres for i løb Y eller U. Og går den/de hjem. Så kommer der yderst solide point på kontoen.
Nej, den var på ingen måde møntet på dig! Ved godt, at du er en dygtig manager :-) Den kommentar gik mest på, at jeg synes, det er lidt ærgerligt, at Axelgaard (under sine ellers geniale optakter) giver så mange guldkorn under GT’erne, at man ikke rigtig behøver følge med i cykling generelt for at kunne stille supergode hold til GT-managerspillene. Og derfor synes jeg, at årsspillene er sjovere, fordi man bedre kan finde “hemmelige” ryttere …
Så “dig” var bare ment sådan helt generelt - ikke “dig” som “Frederik Ingemann” :-)
Jeg forstår! :)
Men Fredrik Ingemann: Kommer der et årsspil på holdet.dk eller ej? Eller i det mindste bare det klassikerspil, som man lige nåede at reklamere for - før det blev pillet af programmet igen.
Jeg tænker, at det vil da være et godt træk fra repræsentanter fra holdet.dk / feltet.dk / eb.dk at give en eller anden form for udmelding om der tilkommer nye fremtidige cykelspil på holdet.dk eller for den sags skyld på feltet.dk. Så vidt jeg kan se er der absolut tavshed fra såvel redaktionen på feltet.dk og holdet.dk og for den sags skyld fra eb.dk
Måske blot den nye adm. direktørs fremgangsmåde. Absolut tysnad :-!
Jeg kigger hver dag om der er kommet nyt….
man skal nok skrive til dem for at få svar
https://www.holdet.dk/da/-help/contact
Tak for info, den side skal da prøves og spilles med 🚴♂️
Ja, så kom der et klassikerspil - men som frygtet med Holdets sædvanlige kategorier og med kun otte ryttere (og man kan med garanti se valgprocenten før start). Hvis de absolut ønskede at holde sig til skabelonerne, så kunne de da med fordel have valgt golf-modellen, hvor man vælger flere spillere ...
Nå, håber, at der bliver videreudviklet til næste år. Et spil med budget ville godt nok være at foretrække ...
Nyt cykelspil for nørderne og så får de straks noget nyt at brokke sig over
Nå må da håbe det kun bliver til denne ene gang for at fedte lidt for folk fra feltet der måske er hoppet herover
Manager spillet på feltet var da med afstand det mest kedelige spil af alle
Skal det forstås at for at kunne vinde præmier, så skal man købe Ekstrabladet+ til 79 kr om måneden ?
Nej, slet ikke. Men når du køber et Guld eller Guld+ hold får du også EB+ med i en måned gratis :)
Tak for svaret 😉
31:
Der er jeg altså af den præcist modsatte opfattelse. Jeg spiller da med i år på holdet.dk. Men det er alene fordi der INTET alternativ er. Så lidt er bedre end ingenting.
Det nye spil er netop ikke til cykelnørderne. Det er det samme mainstream-koncept, som kendes fra holdets øvrige managerspil.
- Man kan vælge én kategori 4-rytter. Det er netop her, at spillet bliver sjovt og kan give gevinst til dem, som nørder i dybden.
- Merlier og Girmay sættes til samme pris som van der Poel og Pogacar. Det bliver ikke svært at gætte, hvem af dem der bliver mest valgte ryttere, ligesom pointforskellen på dem bliver enorm.
- Spillet omhandler kun 1.UWT-løb. Altså alle mainstreamløbene. Ingen Coppi e Bartali eller Volta NXT.
32:
Det vil jeg mene er en smagssag. Herfra har det givet timevis af spænding. Lige resultater og afslutningerne i tv af selv små franske 2.1-løb har fået fuld opmærksomhed.
36) Blot en kommentar fra min stol.
Der er løb i spillet, hvor Pogacar ikke kører, men hvor eksempelvis Merlier vil være blandt favoritterne. Her kan belgieren give rigtig god mening i kategori 1, mens han ikke gør det i andre løb.
Derudover kan jeg da afsløre, at der var en velvilje til at finde plads til mere end én rytter i kategori 4, men det kunne praktisk ikke lade sig gøre i år.
Klubhuset har lige udgivet en fornem podcast om formater hvor Frederik Ingeman ganske glimrende kommer ind på baggrunden for oprettelsen af dette spil, og hvilke begrænsninger/udfordringe-r der er/har været. Giv den et lyt. Tror det vil svare på det meste af folks spørgsmål. Jeg synes i hvert fald det er fedt med et spil til foråret. 👏
Spot on, Anders Ulrichsen!
Og ja, superærgerligt med lag 3 og 4, der netop er de interessante for cykelnørderne, mens lag 1 og 2 er fyldt med ryttere, der næppe bliver meget valgt alligevel.
Og så er det bare meget kedeligere, når de små løb ikke er med ...
Men ja, det var også lidt forventet, at der skulle bruges en Holdet-skabelon. Men som skrevet tidligere, tror jeg, at spillet kunne have været meget federe, hvis man var gået med Golfmanager-modellen, hvor man så trods alt kunne have valgt flere ryttere i de lavere lag. Så ville de mindre kendte rytteres pointhøst betyde mere. Nu er det langt vigtigere, at ens kaptajn fx ikke styrter, end hvordan ens små fiduser klarer sig.
Det er lidt som i Holdets GT-spil, hvor det meste afgøres af, hvorvidt ens kaptajnvalg i sprinterne klarer sig godt eller skidt i en kaotisk og ofte lidt tilfældig spurt ...
Hvordan logger man ind på EP plus, når man har køb sit guldplus-Hold? Jeg har ikke kunne finde oplysninger om det - sikkert bare mig der er blind, men håber nogen er tålmodige nok til at gide svare.
Du skal skrive EB og ikke EP, din arl.
Var først ikke klar over hvad det sykkelspill gik ud på - nu har jeg sat mig lidt ind i det, og må for en sjælden gangs skyld sende et BRAVO til bord 6 på cafe Victor. Godt tænkt og ret positivt med det nye koncept og spil. Nu mangles bare at præmierne får en fair værdi!
Enig i at modellen burde have været anderledes og der skulle have været gjort plads til flere ryttere, og flere løb skulle være blevet inkluderet - det er forhåbentlig noget der kan arbejdes på til fremtidige cykelspil.
Jeg er dog generelt begejstret for det nye spil, og håber absolut at der i fremtiden kommer endnu flere cykelspil, der ikke kun omhandler GT.
Jeg er ikke enig i at feltets managerspil var kedelige. Hvis det er den designmæssige del der refereres til, så betød den ingenting ift. spillets præmisser.
Til gengæld helt enig i at præmierne er sølle! Med de præmier burde et + hold koste halvdelen....
Ærgerligt at spillene i Feltet's format ikke kører videre, så det bliver for mit vedkommende et år uden cykelmanagerspil på danske sites.
Velvilje til at tilføje en ekstra rytter i kategori 4 kunne ikke nås i år, skrives der.. så kan velviljen vist diskuteres. Skal ikk kunne sige hvor meget tid, der ville skulle bruges på at farvelægge den ekstra rytter i de helt rigtige farver, men selve back-end delen med at tilføje en ekstra rytter i spillet.. skal vi sige et estimat på en dag inkl. test? Lige før der endda ville være tid til forlænget frokost også.
Så lange udsigter, hvis man skal nå helt op på det antal ryttere, der er i Feltet's årsspil, kan jeg fornemme.
Så nej tak herfra til mainstream - både på format og løbsindhold.
Dejligt at der er kommet et alternativ til feltet.dks nu nedlukkede klassikerspil. Kan godt forstå der på holdet.dks platform ikke er lige er til at lave et helt spil helårsspil der dækker alle prof løb. I hvert ikke uden en del udvikling. Det er her en god start der dækker en spændende og mindst lige så historisk del af sæsonen, som GTs.
Forstår også godt at man har valgt at tage udganspunkt i at det skal være WT-løb, men cykelnørden i mig savner løb som Kuurne-Brussel-Kuurne, Scheldeprijs og De Brabantse Pijl. De hører til i toppen af den belgiske klassikersæson i mine øjne. De to første ville også give flere løb til sprinterne, så man i højere grad skal overveje sine taktiske dispositioner i forhold til udskiftninger. Et løb med over 100 år på bagen, som Milano-Torino burde også være med i et klassiker-spil. Men ja, hvor skal man så sætte grænsen for hvad der skal være med?
Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå, jeg har i hvert fald lavet et hold :)
RMIR, synes du virkelig ikke, at præmierne er fair?
250 dask for at blive nummer 6 - det er da forrygende! Ja ja, så ved jeg da godt, at du skal trække din betaling for holdet på 89 kr. fra, men så lander du da alligevel med en klassegevinst på 161 kr. for at kæmpe dig til en sjetteplads mod ca. 2.000 andre hold :-)
På Feltet, gav det 684 kr for en 6.plads i deres klassikerspil sidste år.
Ja, nemlig. Og det i et spil med kun 300 deltagere og en lavere pris for et hold! Og en sjetteplads i Feltets årsspil gav 1.200-1.500 kr. med 400-1.200 deltagere.
Her på Holdet giver en sjetteplads med ca. 3.300 betalende deltagere så sølle 250 kr.
Med så mange deltagere er Holdets indtægt på tilmeldte hold på knap 330.000 kr, men af dem vælger de kun at tilbagebetale 26.450 kr. præmier. Altså en tilbagebetaling på kun 8 procent! Ret vildt.
I Feltets klassikerspil var tilbagebetalingsprocenten tilsvarende på 40, og i årsspillet med kaptajn var tilbagebetalingen på 73 procent. Noget af en forskel!!!
Ja, man kan kun begræde Ekstra Bladets opkøb af Feltet, der gør, at man nu sidder tilbage med et mainstream-managerspil med en grotesk lav tilbagebetalingsprocent.
Ja i dette spil ender det jo nok med at komme ned på et sted mellem 7 og 8 %
det er sgu heller ikke i orden for et helt nyt spil Swush
Ja det er slet ikke den samme glæde at man laver hold til dette såkaldte klassikerspil, som når man nørdede på feltet’s priser på de forskellige ryttere.
Forstår heller ikke at tilbagebetalingen er så lav. Det er nærmest på alle spil.
Der var en højere 1. præmie, da jeg vandt Formel 1 2024 og der var færre hold. Hvorfor endnu en tilbagegang i præmierne Swush?
At lancere et cykelspil med en lavere tilbagebetaling end Golf er altså et lavpunkt, og I må have kunne forudse hvor mange hold der cirka ville tilmelde sig, så jeg køber ikke argumentet, at man satte præmierne inden man vidste hvor mange deltagere man ville få.
Heldigvis kan I stadig nå at sætte præmierne op. Det er der næppe nogen regler imod.
Det er kun en eneste måde at påvirke de meget elendige præmier - det er hvis man totalt boykotter deres spil men er jo ikke en mulighed.
4 plads Vuelta 2019
Nej det er ikke en mulighed i den forstand at vi jo stadig er 'mange' der gerne vil spille med, fordi det er sjovt. Men samtidig må de have vurderet at markedet er mættet og det her er prislejet, hvor de tjener mest, fordi vi er nok der bliver ved med at stille et hold eller to.
Men der må være mange, som ikke sætter nær så mange hold længere.
Det bedste ved det nye spil er de manglende POP %'er. Det gør ikke op for de manglende præmier, men det gør spillet sjovere.
Der er jo desværre ingen reel konkurrence, så de kan blive ved med at skubbe tilbagebetalingsprocenten-, når de ved folk mest spiller fordi de synes det er sjovt.
Til # 55 Kanutt
Der er vel en reel konkurrence, fordi man jo blot kan sætte hold på spilsider uden for DK :-)
Kom så Jonas i 3. uge !!!
Nej, jeg stoppede også med guldhold for mange år siden pga. den ringe tilbagebetalingsprocent og har en hel dårlig smag i munden over at have købt et enkelt hold til Klassiker-manageren, men det er kun, fordi der simpelt hen ikke var andet på markedet … Men man skal nok til at kigge mod mulighederne i udlandet så …